ایران

روحانی از برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی خبر داد

رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که به سازمان انرژی اتمی دستور خواهد داد تا از فردا ۱۵ آبان “گام چهارم کاهش تعهدات برجامی” را بر دارد. حسن روحانی گفت که از فردا تزریق گاز به سانتریفوژها در تأسیسات هسته‌ای فردو آغاز خواهد شد.
رئیس جمهوری ایران ۱۴ آبان در مراسم افتتاح رسمی “کارخانه نوآوری آزادی” سخن می‌گفت، اعلام کرد که «از فردا تزریق گاز به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو آغاز می‌شود.»
حسن روحانی با اعلام “آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجامی” و با اشاره به اقدامات ایران در این راستا تصریح کرد: «من امروز به سازمان انرژی اتمی می‌گویم که از فردا گام چهارم کاهش تعهدات برجامی را بردارند. البته پیشاپیش به ۱+۴ اعلام می‌کنم که فعالیت ما با نظارت آژانس انرژی اتمی خواهد بود.»
رئیس جمهوری ایران در عین حال گفت: «گام چهارم ما مانند سه گام دیگر قابل بازگشت است و اگر آن‌ها به تعهدات خود در اول ژانویه ۲۰۱۷ بازگردند ما هم به این تاریخ برمی‌گردیم.»
علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز دیروز دوشنبه اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی یک زنجیره ۳۰ تایی سانتریفیوژهای پیشرفته نسل ششم موسوم به IR6 را در نطنز راه‌اندازی کرده است. صالحی خاطرنشان کرد که “بعدا” جزئیات بیشتری در این باره بیان خواهد کرد، زیرا به گفته او «مسائل بیش از این حرفها است.»

دکمه بازگشت به بالا