تازه‌های سیاسی

برپایی رزمایش آمریکایی – سعودی با هدف حفظ امنیت منطقه‌ای

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا شامگاه ۱۳ آبان اعلام کرد که رزمایش آمریکایی سعودی با هدف حفظ امنیت منطقه‌ای انجام می‌شود.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در حساب کاربری‌اش در «توئیتر» اعلام کرد که سپهبد جیم مالوی فرمانده ستاد مرکزی نیروهای دریایی ایالات متحده طی این رزمایش با سرتیپ ستاد عبدالله الشمری معاون فرمانده رزمایش مختلط دریایی آمریکایی – سعودی برای حفظ امنیت در منطقه و فرمانده نیروی وظیفه دریایی سعودی دیدار کرد.
رزمایش دریایی مشترک آمریکا و سعودی با هدف به نمایش گذاشتن اراده جهانی برای حفظ امنیت و ثبات منطقه انجام می‌شود.
این رزمایش مشترک همچنین عزم جهان برای حفاظت از دریانوردی بین‌المللی و کشتیرانی تجاری دریایی از طریق کانال سوئز به سوی جنوب تا تنگه باب المندب و تنگه هرمز تا شمال خلیج را شامل می‌شود.
این در حالی است که بنا به گزارش‌ها، یک جنگنده‌ F15 سعودی در یک پرواز آزمایشی بمب‌افکن استراتژیک B-52 آمریکایی را در حین انجام عملیات پروازی برای حفاظت از امنیت منطقه همراهی کرد.
شایان ذکر است که ایران همواره تلاش می‌کند تا اوضاع در منطقه دریای عمان و ورودی تنگه هرمز را بحرانی کرده، خطرات و تهدیدهایی را متوجه دریانوردی بین‌المللی کند. در مقابله با اقدامات ایران اما راهکارهایی ابتکاری و اقدامات عملی جدیدی جهت فراهم کردن امنیت برای دریانوردی بین‌المللی اتخاذ شده است.
از بین این ابتکار عمل‌ها می‌توان به ایجاد «نیروی حفاظت از دریانوردی بین‌المللی در تنگه هرمز» تحت فرماندهی آمریکا اشاره کرد که در پی اقدامات تنش‌آمیز و بی‌سابقه اخیر ایران تشکیل شده است.

دکمه بازگشت به بالا