علم و دانش

افزایش آمار کودکان بازمانده از تحصیل و کمبود معلم در سیستان و بلوچستان

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش درباره‌ی پایین بودن شاخصه‌های توسعه‌ای در حوزه آموزش و پرورش توضیح خواست.
وی گفت: متأسفانه در اکثر این شاخصه‌ها استان سیستان و بلوچستان در رده آخر کشور قرار دارد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه مدیران استانی در زمینه عقب ماندگی‌های استان تلاش کافی و لازم را ندارند، افزود: استان سیستان و بلوچستان در حوزه کمبود فضای آموزشی، پایین بودن معدل کتبی دیپلم دانش آموزان، کودکان بازمانده از تحصیل، کمبود نیروی آموزشی و ترک تحصیل دانش آموزان رتبه نخست کشور را دارد و متناسب با این عقب ماندگی‌ها اقدامات لازم در استان، تدبیر و عملیاتی نمی‌شود.
وی با استناد به آمارهای ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: آمار کودکان بازمانده از تحصیل امسال با سه هزار نفر افزایش، مجموعاً به ۱۲۷ هزار دانش آموز رسید.
یارمحمدی با بیان اینکه متأسفانه وزارت آموزش و پرورش فضای آموزشی برای تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل ندارد، گفت: با روند فعلی استان سیستان و بلوچستان در شاخصه‌های عنوان شده پیشرفتی نخواهد داشت.
این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان با کمبود ۱۳ هزار معلم مواجه است که این رقم، رقم قابل توجهی است و آموزش و پرورش باید در این رابطه برنامه جدی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا