ایرانتازه‌های سیاسی

ارایه طرح ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما توسط گروهی از نمایندگان مجلس

به گفته علی‌اصغر یوسف نژاد، عضو هیات مجلس ایران، گروهی از نمایندگان طرحی برای “ممنوعیت پخش اعترافات از صدا و سیما و سایر رسانه‌های گروهی” ارائه کرده‌اند.
این طرح که “ضبط و پخش” اعترافات دستگیرشدگان را “ممنوع” می‌کند، باید در کمیسیون‌های مرتبط مجلس بررسی شود و در صورت تصویب در کمیسیون، به صحن علنی مجلس خواهد رفت.
سخنان مازیار ابراهیمی در مورد اعترافات پخش شده از او در صداوسیمای ایران، و اینکه همگی تحت فشار و شکنجه بوده و واقعیت نداشته، واکنش‌های زیادی را در مجلس و دولت و دیگر نهادهای حکومتی ایران برانگیخت.
در جریان همین واکنش‌ها برخی نمایندگان مجلس از تلاش‌شان برای تهیه این طرح و ارائه آن به مجلس خبر دادند.
محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس یکماه پیش با انتشار جزییاتی از این طرح در صفحه توییتر و کانال تلگرام خودش نوشت که این طرح مربوط به “اتهامات سیاسی و امنیتی” مانند “مستند دروغین کلوپ ترور” است.
آقای صادقی توضیح داده بود که “این طرح مربوط به اعترافات متهمان در مرحله بازجویی، یعنی پیش از مرحله دادگاه است و موضوع آن نوعا اتهامات سیاسی و امنیتی است.”
وی نوشته بود: “مانند مستند ‘کلوپ ترور ‘ درباره اعترافات متهمان ترورهای هسته‌ای که در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و اخیرا معلوم شد که آن متهمان بی‌گناه بوده‌اند و آن اعترافات همه دروغ بوده است.”
مازیار ابراهیمی یکی از این متهمان پرونده ترور کارکنان پروژه اتمی ایران در مردادماه سال ۹۱ و در مستند تلویزیونی به نام “کلوپ ترور” که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، به مشارکت در این “ترورها” با همکاری دستگاه‌های امنیتی اسرائیل “اعتراف” کرده بود.
آقای ابراهیمی که مرداد ۹۳ از زندان آزاد شد، پس از رفتن به آلمان در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی گفت که اعتراف‌هایش، داستان‌های ساختگی ماموران اطلاعاتی و امنیتی ایران بوده که او تحت فشار و شکنجه مجبور به تکرار آنها شده است.

دکمه بازگشت به بالا