اهل سنتتازه‌های سیاسی

هشدار دو مقام مذهبی اهل سنت نسبت به برنامه هدف دار برای تبلیغ مذهب تشیع در میان اهل سنت

مولانا فضل الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ نسبت به برنامه هدف دار نظام برای تبلیغ مذهب تشیع در میان اهل سنت هشدار داد .

به گفته این مقام مذهبی اهل سنت ، برخلاف اعتقادات اهل سنت ، برخی مسئولین گروه های از اهل سنت را به زیارت قبر امام رضا جهت تبلیغات برای مذهب شیعه عازم می کنند .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، مولانا فضل الرحمن کوهی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته خبرداد که در هفته گذشته تعدادی از جوانان، پیران و حتی مولوی اهل سنت برای زیارت قبر امام رضا در کاروانی توسط مسئولین ذی ربط و اهل تشیع برای تبلیغات به مذهب شیعه برده شدند.

ایشان، تشکیل چنین کاروانی را برای زیارت قبور که از نگاه فقه اهل سنت بدعت و حرام هستند، سوء استفاده از بی سوادی ونا آگاهی اهل سنت دانستند، و خاطر نشان کردند این با وحدت منافات دارد.

امام جمعه پشامگ در ادامه این موضوع را بدور از انصاف دانستند که بر روی جلد کتب اهل سنت لازما (ویژه اهل سنت) نوشته می شود تا شیعه نخوانند و از آن طرف در میان اهل سنت مذهب شیعه تبلیغ می شود، و یا اینکه با طمع، زور و به بهانه های مختلف سوء استفاده می شود.

این محکومیت در حالیست که مولانامحمد حسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر نیز در فرازی از مراسم نمازجمعه (۱۰ آبان ۹۸) این شهرستان به موضوع حضور برخی به نام اهل سنت در پیاده‌ روی برای زیارت قبور پرداخته و گفت: حضور افراد جاهل در پیاده روی ها را به نام مولوی و عالم اهل سنت انعکاس ندهید چون آن ها نا آگاه ترین افراد از مذهب خود هستند که اگر از عقاید مذهبی شان اطلاع داشتند به گفته مولانا عبدالحمید و سایر علمای شاخص اهل سنت کشور که پیاده روی برای زیارت قبور را ناجایز دانسته اند عمل می کردند.

این روحانی اهل سنت توضیح داد: اگر شخصی عمامه بر سر گذاشت و یا محاسن داشت عالِم اهل سنت محسوب نمی شود زیرا داشتن چهره مذهبی، ملاک عالِم بودن نیست؛ ما از هویت واقعی کسانی که در کلیپ ها و یا اخبار به نام اهل سنت برای پیاده روی زیارت قبور پخش می شوند خبر نداریم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه سخنانش افزود: از عزیزان خواهشمندیم که پیاده روی به نام اهل سنت پخش نکنند و از ما نیز گلایه نداشته باشند چنین انتقاداتی را از پشت تریبون می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا