اهل سنت

انتقاد شدید مولانا گرگیج از اهانت صدا و سیما به اصحاب پیامبر و پیاده‌روی برای زیارت قبور

مولانا گرگیج در فرازی از مراسم نمازجمعه (۱۰ آبان ۹۸) شهرستان آزادشهر ضمن محکوم کردن اهانت یک کارشناس به یاران پیامبر صلی الله علیه وسلم در شبکه دوم سیما اظهار داشت که نمی‌توان به تمامی روایات تاریخی اعتماد کرده و به آنها استناد نمود.

اشاره‌ی امام جمعه اهل سنت آزادشهر به سخنان توهین آمیز کارشناس مذهبی در شبکه دوم صدا و سیما در مورد دو صحابه بزرگوار(ابو موسی اشعری و عمرو بن عاص) می‌باشد

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به مناقب عمروبن عاص بیان داشت: وجود قاریان، نویسندگان و محققان برجسته اسلامی مصر، ثمره رشادت های عمر بن خطاب و عمرو بن عاص فاتح مصر می باشد.

مولوی گرگیج در ادامه با بیان فضایل ابوموسی اشعری گفت: ابوموسی اشعری ضمن اینکه یکی از یاران پیامبر بود در کنار سیدنا علی نیز قرار داشت و علی بن ابی طالب ایشان را به عنوان نماینده در جلسه تحکیم فرستاد، پس اگر ساده لوح و سست عنصر بود آنحضرت هرگز ایشان را به عنوان نماینده بر نمی گزید.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع حضور برخی به نام اهل سنت در پیاده‌ روی برای زیارت قبور پرداخته و گفت: حضور افراد جاهل در پیاده روی ها را به نام مولوی و عالم اهل سنت انعکاس ندهید چون آن ها نا آگاه ترین افراد از مذهب خود هستند که اگر از عقاید مذهبی شان اطلاع داشتند به گفته مولانا عبدالحمید و سایر علمای شاخص اهل سنت کشور که پیاده روی برای زیارت قبور را ناجایز دانسته اند عمل می کردند.

این روحانی اهل سنت توضیح داد: اگر شخصی عمامه بر سر گذاشت و یا محاسن داشت عالِم اهل سنت محسوب نمی شود زیرا داشتن چهره مذهبی، ملاک عالِم بودن نیست؛ ما از هویت واقعی کسانی که در کلیپ ها و یا اخبار به نام اهل سنت برای پیاده روی زیارت قبور پخش می شوند خبر نداریم.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در خاتمه سخنانش افزود: از عزیزان خواهشمندیم که پیاده روی به نام اهل سنت پخش نکنند و از ما نیز گلایه نداشته باشند چنین انتقاداتی را از پشت تریبون می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا