اهل سنتحقوق بشر

انتقال جمشید پیروتی و پیمان عارفی به زندان‌های مهاباد و رجایی شهر

به گزارش خبرگزاری هرانا ، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۸، جمشید پیروتی، زندانی اهل سنت به زندان مهاباد و پیمان عارفی، زندانی سیاسی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. این دو زندانی در زندان اوین در حال گذراندن مدت محکومیت خود بودند.

جمشید پیروتی پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمان های مخالف نظام” به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای پیروتی که پیشتر در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می شد با تودیع قرار وثیقه آزاد و پس از تائید حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی، در خردادماه سال جاری توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی از اوایل مهر ماه جاری به سالن ۷ اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شده بود.

آقای پیروتی، پیش از این در سال ۹۳ و در شهر مهاباد به همراه تعداد دیگری از شهروندان اهل سنت بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.

پیمان عارفی در اردیبهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شده و در دادگاه به اتهام “سب نبی” و “هواداری از انجمن پادشاهی” مورد محاکمه قرار گرفت. وی در مرحله بدوی به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به اتهام “هواداری از انجمن پادشاهی” به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شد.

این زندانی سیاسی که پیش از این نیز مدتی را به زندان رجایی شهر کرج و زندان مسجد سلیمان تبعید شده بود، در تاریخ ۲۶ آذر ماه ۹۲ “ناهید رحمانی” و “زیبا صادق‌زاده” مادر و همسر خود را در راه بازگشت از ملاقات بر اثر یک سانحه رانندگی از دست داد.

زیبا صادق‌زاده، همسر پیمان عارفی که خود به همراه همسرش بازداشت شده بود نیز مدتی در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشته است.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا