تازه‌های سیاسی

کلانتری در پاسخ به مخالفان طرح انتقال آب خزر:‌ به هیچ کس ربطی ندارد

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، در موضعی قلدرمآبانه و با انتقاد از مخالفان طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان، آن را از وظایف وزارت نیرو دانسته و گفته است: به هیچ کسی هم ربطی ندارد.

عیسی کلانتری روز چهارشنبه اول آبان‌ماه در حاشیه جلسه هفتگی هیات دولت ضمن انتقاد از مخالفت‌ها با این طرح اظهار کرد:‌ «دولت موظف است آب شرب، بهداشت و صنعت تمام شهروندان را در تمام کشور تامین کند، این جزو وظایف وزارت نیرو است،‌ آن‌ها راهش را بلدند که از کجا تامین کنند.»

آقای کلانتری درحالی تصمیم در مورد انتقال آب خزر را حق دولت دانسته که پیشتر تعدادی از نمایندگان مجلس در اعتراض به طرح “انتقال آب خزر به سمنان” در جایگاه هیأت رئیسه تجمع کرده بودند و در تاریخ دوشنبه ۲۲ مهر حدود ۴۰ نماینده مجلس نیز در نامه‌ای به روحانی به این طرح معترض شدند.

بر اساس این طرح قرار است سالیانه میزان۲۲۲ میلیون مترمکعب آب از ساحل دریای خزر شیرین سازی شده و از طریق پمپاژ به استان سمنان منتقل شود.

آقای علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری در مجلس در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته است: به گواه اکثر کارشناسان «طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان» خیانتی آشکار به محیط زیست مازندران است و عواقبی جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.

آقای کلانتر در بخشی دیگر از صحبت هایش اضافه کرد: «شما اگر سنگی را هم جابجا کنید، یک اثرات زیست محیطی دارد.»

معاون رییس‌جمهوری وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست در این حوزه را «فقط بررسی زیست محیطی»‌ خواند و افزود: «متاسفانه اطلاعات غلط می‌دهند و مساله را سیاسی می‌کنند.»

کلانتری همچنین از وضع شش شرط زیست محیطی «الزام‌ آور» برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: «حالا وزارت نیرو می‌خواهد اجرا کند یا نکند.»

 

دکمه بازگشت به بالا