حقوق بشر

اعتراضات کارگری؛ عماد کثیر از فعالان کارگری هفت تپه بازداشت شد

کانال مستقل کارگران هفت تپه، از بازداشت یک فعال کارگری دیگر به نام عماد کثیر خبر داده است.

این کانال تلگرام اعلام کرد که ساعت ۴ بامداد روز چهارشنبه یکم آبان مأموران امنیتی به خانه عماد کثیر از فعالان کارگری این شرکت هجوم برده و او را دستگیر و به پلیس امنیت منتقل کردند. به نوشته این اطلاعیه، وسایل شخصی‌ او از جمله موبایلش نیز ضبط شده است.

گزارش شده در این حمله رئیس پلیس امنیت شوش شخصاً حضور داشته است. ۱۴ مهرماه نیز ۱۴ تن از کارگران نیشکر هفت ‌تپه بازداشت شدند. سه تن از این کارگران توسط پلیس امنیت در شوش و ۱۱ تن دیگر در مسیر حرکت به تهران، در خرم‌آباد دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان ۱۸ مهر مدعی شد که همه کارگران بازداشتی هفت تپه آزاد گردیده اند. اما سندیکای کارگران نیشکر هفت ‌تپه آزادی همه کارگران بازداشتی را تأیید نکرد و گفت تنها شش نفر از کارگران بازداشتی این کارخانه که در جاده خرم‌آباد به تهران بازداشت شده بودند، با سپردن وثیقه به‌طور موقت آزاد شدند.

کارگران هفت تپه از تابستان سال گذشته در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی، به رسمیت شناخته نشدن تشکل مستقل کارگران، مالکیت خصوصی شرکت و درخواست مدیریت شرکت به صورت شورایی و جمعی تجمعات زیادی برگزار کردند.

در آبان ماه سال گذشته بود که نهادهای امنیتی شماری از اعضا و نمایندگان سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه را بازداشت کردند.

اسماعیل بخشی، سپیده قلیان از جمله بازداشت شدگان این اعتراضات بودند.

آقای بخشی و خانم قلیان پس از آزادی اعلام کردند در زندان تحت شکنجه قرار گرفته و مجبور به اعترافات اجباری شدند.

در نهایت و پس از پخش مستند طراحی سوخته از تلوزیون رسمی ایران، آقای بخشی و خانم قلیان مجددا بازداشت و به زندان برده شدند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا