تازه‌های سیاسی

حل یک معما؛ هکرهای روسی با نقاب ایرانی به جاسوسی پرداخته اند

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا فاش کردند که هکرهای وابسته به روسیه در پوشش جاسوسان سایبری ایرانی، تعدادی از کشورها از جمله بریتانیا را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش اسکای‌نیوز، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا گروه تورلا که گفته می‌شود در روسیه مستقر است را متهم کردند، با نفوذ در ابزار و زیر ساخت‌های سایبری یک گروه جاسوسی سایبری ایرانی، این گروه ایرانی را مقصر حملات هکری خود جلوه دادند.

بنابر گزارش شبکه تلوزیونی اسکای نیوز، هکرهای وابسته به روسیه به اسرار تعدادی از دولت‌ها و نهادها که عمدتا در منطقه خاورمیانه واقع شده‌اند دست یافتند.

به گفته مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، این هکرها به قدری در روش‌های خود ماهرانه عمل کردند که موفق شدند در پوشش جاسوسان ایرانی، که با نام APT34 و OilRig ردیابی شده‌اند، حملات سایبری خود را پیش ببرند.

از این رو، قربانیان این حملات که خواستار تحقیق از هکرها شده بودند انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه رفتند در حالی که این حملات از سوی گروه تورلا انجام شده بود.

پل چیچستر، مدیر عملیات مرکز امنیت سایبری ملی بریتانیا، گفت: «شناسایی عاملان حملات بسیار مشکل است؛ اما  شواهد موجود گروه تورلا را عامل این حرکت قلمداد می‌کند.»

اسکای‌نیوز این اقدام را «هک شدن هکرهای ایرانی از سوی روس‌ها» توصیف کرد و چیچستر این عملیات را از جنبه پیچیدگی و ظرافت،«بی‌نظیر» خواند.

 

دکمه بازگشت به بالا