اهل سنتحقوق بشر

محمد عثمان دامنی، فرزند مولانا محمد ابراهیم دامنی، پس از یک ماه بازداشت بدون ملاقات، آزاد شد

به گزارش واحد خبر شبکه جهانی کلمه، محمد عثمان دامنی که در تاریخ ۲۶ شهریور، در جریان سفر استعلاجی به زاهدان توسط ماموران امنیتی؛ بدون حکم قضایی ربوده و بازداشت شده بود، آزاد شد.

یک منبع مطلع به شبکه جهانی کلمه گفته است که این جوان اهل سنت ایرانشهری، با تودیع وثیقه یک میلیارد ریالی آزاد شده است.

پیشتر تارنمای شبکه جهانی کلمه خبر داده بود که مولوی فضل الرحمن کوهی، امام جمعه پشامگ و مولوی عبدالغفاز نقشبندی امام جمعه موقت راسک با انتقاد از بازداشت محمد عثمان دامنی خواهان آزادی وی شدند.

مدیر مدرسه دینی انوارالحرمین پشامگ با اشاره به بی گناهی محمد عثمان دامنی، بازداشت وی را مرتبط با مواضع و فعالیتهای روشنگرانه پدرش مولانا محمد ابراهیم دامنی و نوعی انتقامجویی از خانواده وی برشمرده و افزوده بود: «مولانا دامنی از اولین کسانی بود که وقتی زبان اهانت به اصحاب پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم گشوده شد، جواب می داد و از صحابه و حقوق اهل سنت دفاع می کرد و به همین خاطر نیز روانه زندان شد».

دو روز پیش از آزادی محمدعثمان دامنی، مولوی فضل الرحمن کوهی خواستار آزادی فوری وی شده و تأکید کرده بود: «استدعای عفو برای محمد عثمان دامنی نداریم؛ چون او را مجرم نمی دانیم، اما مطالبه و خواسته ما این است که به‌زودی آزاد شود».

مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت راسک نیز نسبت به بازداشت محمد عثمان دامنی تحت عنوان: بازداشت فرزند آزادمرد بلوچستان و فرزند مجاهد نامدار مکران به شدت انتقاد کرده بود.

 

 

دکمه بازگشت به بالا