تازه‌های سیاسی

حسین فریدون چهار روز پس از معرفی خود به زندان، عازم مرخصی شد

خبرگزاری حکومتی تسنیم گزارش کرده که حسین فریدون، برادر حسن روحانی؛ رئیس جمهور ایران که چهارشنبه ۲۴ مهر برای گذراندن دوران محکومیت ۵ ساله اش خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، به مرخصی رفته است.

به گفته قوه قضاییه ایران، برادر حسن روحانی؛ “به اتهام اخذ رشوه به پنج سال حبس قطعی محکوم شده است”.

در همین رابطه غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که “حکم هفت سال حبس بدوی حسین فریدون به پنج سال تقلیل یافته، اما مبلغ جزای نقدی و ردّ مال به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان باید پرداخت شود.”

حسین فریدون پس از ریاست جمهوری حسن روحانی، مرد در سایه او بود و در مجامع رسمی و عمومی و جلسات هیئت دولت و حتی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ حضور بارز داشت. اما از حدود دو سال پیش نه در هیئت دولت دیده شد نه در مراسم رسمی. در آن زمان برخی رسانه‌ها مدعی شدند که حسین فریدون به دستور آیت‌الله خامنه‌ای از رئیس جمهور و دولت فاصله گرفته است.

آقای فریدون ۲۵ تیر ۹۶ با اتهام‌های مالی دستگیر و روز بعد با وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

عزیمت برادر حسن روحانی به مرخصی؛ تنها چهار روز پس از معرفی خود به زندان اوین، در حالی‌ست که غالبا مسؤولان دولتی و قضایی حکومت ایران، مدعی‌اند که در مبارزه با مجرمان، هیچ اغماض و تبعیضی صورت نمی گیرد. با این حال؛ شمار زیادی از کنش‌گران حقوق بشر، فعالان محیط زیست، معلمان و فرهنگیان، روزنامه‌نگاران، کارگران  و دیگر فعالان مدنی و مذهبی، از جمله: تعداد فراوانی از فعالان مذهبی اهل سنت و دیگر اقلیتهای مذهبی؛ در ایران در بازداشت به سر می‌برند.

 

دکمه بازگشت به بالا