اقتصادی

۴۴ درصد بیکاران ایران، لیسانس به بالا هستند

به گفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۴۴ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان لیسانس به بالا هستند. به گزارش خبرگزاری “ایرنا”، سعید نمکی روز چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸، در مراسم افتتاح سال تحصیلی دانشگاه های کشور گفته است علت آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها این است که به بازار کار آن‌ها توجه نکرده‌ایم و باید در ساختار تربیت نیروی انسانی دانشگاهی بازنگری کنیم.

آقای نمکی همچنین گفته است: در بازدیدی که از دانشکده دندانپزشکی کردستان داشتم، مشاهده کردم که خدمات دندانپزشکی به روستاهای کردستان نرسیده است و هیچ زن بالاتر از ۳۰ سالی در هیچ یک از روستاهایی که بازدید کردیم، نبود که دندان مصنوعی نداشته باشد و این نشان می دهد که دانشکده دندانپزشکی اصلا پایش به روستا نرسیده بود.

گفتنی است، امید علی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران تعداد “بیکاران مطلق” در ایران را ۳ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر اعلام کرده است.

در عین حال عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور می‌گوید با وجود اعلام رقم بیکاری ۱۲ درصدی در کل کشور، در بعضی از شهرها بیکاری به ۶۰ درصد رسیده است. او گفته در مناطقی که بیکاری بیشتر است، آمار آسیب‌های اجتماعی، مانند “اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق” هم بالاتر است.

 

 

دکمه بازگشت به بالا