حقوق بشر

گزارشی از وضعیت محمدرضا مرادی، زندانی سیاسی در زندان اوین

محمدرضا مرادی، زندانی سیاسی در زندان اوین از تیرماه سال جاری در حال گذراندن دوران محکومیت خود در این محل است. وی در سال ۹۴ به دلیل فعالیت در فضای مجازی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد، این حکم در سال ۹۵ عینا به تائید دادگاه تجدید نظر رسید. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی ۳ سال از دوران محکومیت وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا مرادی در تاریخ ۸ اسفندماه سال ۹۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده بود. وی پس از تحمل ۱۰ روز انفرادی و ۵ روز بازداشت در سلول های ۲ نفره بازداشتگاه این نهاد با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

وی در سال ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهام توهین به مقدسات به ۳ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام توهین به رهبری به ۲ سال حبس تعزیری و از بابت نگهداری فیلم‌هایی که در دادنامه از آنان به عنوان فیلم مستهجن نام برده شده در کامپیوتر شخصی به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

در این دادگاه توسط قاضی مقیسه اجازه صحبت کردن به متهم داده نشده و نهایتا حکم صادره علیه این زندانی در سال ۹۵ توسط شعبه ۳۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید و به وی ابلاغ شد.

 

دکمه بازگشت به بالا