تازه‌های سیاسی

ظریف: آماده مذاکره با عربستان هستیم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی از آمادگی تهران برای مذاکره با ریاض خبر داد. او گفت که این مذاکرات ممکن است مستقیم یا با میانجی‌گری صورت بگیرد.

محمد جواد ظریف در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی گفت که ایران از تلاش میانجی‌گران، از جمله عمران خان، نخست وزیر پاکستان، برای آغاز مذاکرات با عربستان استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد:«ما همیشه برای مذاکره درباره هر چیزی با عربستان سعودی آمادگی داشته‌ایم. عربستان همسایه ماست. ما قرار است همیشه با هم اینجا باشیم.»

وزیر خارجه ایران گفت که کشورش هیچ وقت میانجی‌گری را رد نکرده‌ و همیشه برای گفت‌وگوی مستقیم با همسایه خود، عربستان، آماده بوده است.

عمران خان در تلاش برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان، به تهران و ریاض سفر می‌کند. تنش‌های میان دو کشور در ماه‌های اخیر و در پی حمله به تاسیسات شرکت نفتی آرامکوی عربستان بالا گرفته است.

نخست وزیر پاکستان روز یک‌شنبه با حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران دیدار خواهد کرد و پس از این دیدار برای ملاقات با مقامات سعودی عازم ریاض خواهد شد.

به گزارش عرب‌نیوز، وزارت خارجه پاکستان امروز در بیانیه‌ای گزارش‌های «برخی رسانه‌های خارجی» مبنی بر اینکه مقامات سعودی نامه‌ یا پیامی را به وزیر خارجه پاکستان تحویل داده‌اند تا به رهبری ایران ارائه دهد رد کرده و اعلام کرده است: «این گزارشات بی‌اساس هستند و هیچ پیام یا نامه‌ای منتقل نشده و به‌علاوه ولیعهد سعودی از پاکستان نخواسته است نقش میانجی میان ایران و عربستان ایفا کند».

پیشتر نیز عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، ارسال پیام برای رهبران ایران را تکذیب کرده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا