حقوق بشر

آزاد شدن شش کارگر بازداشتی نیشکر هفت‌تپه با وثیقه‌های سنگین

شش نفر از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه با وثیقه‌های سنگین ۵۰ تا  ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، اسامی این کارگران و وثیقه‌های آن‌ها را ابراهیم عباسی منجزی با وثیقه ۷۰ میلیون تومانی، مسلم چشم‌خاور با وثیقه ۷۰  میلیون تومانی، محمود خدایی با وثیقه۵۰ میلیون تومانی، ایمان اخضری با وثیقه ۶۰ میلیون تومانی، یوسف بهمنی با وثیقه ۸۰ میلیون تومانی و محمد خنیفر با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، اعلام کرده است.

بنابر این گزارش این کارگران در بزرگراه خرم‌آباد به تهران با دستور استاندار و دادستان کل استان خوزستان از سوی پلیس اطلاعات وامنیت بازداشت شده بودند.

این کارگران قصد داشتند که با نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تهران دیدار کنند که در عوارضی بزرگراه بازداشت شدند.

این سندیکا همچنین خواهان پایان دادن به «پرونده‌سازی برای کارگران و مختومه  شدن سایر پرونده‌ها و آزادی بی‌قید و شرط اسماعیل بخشی» شده است.

این در حالی است که عباس حسینی پویا، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، ۱۷ مهر، به خبرگزاری تسنیم گفت: «تمامی کارگران نیشکر هفت تپه آزاد شدند و هیچ کارگری در خصوص موضوع هفت تپه در بازداشت نیست.»

اما سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ۱۴ مهر اعلام کرده بود که دست‌کم ۱۴ تن از کارگران از سوی پلیس امنیت بازداشت شدند.  اسماعیل بخشی یکی از کارگران هفت‌ تپه هم پس از اعتراض‌های کارگری در همین زمینه بازداشت شد.

هفته گذشته نیز دست‌کم ۴۰ تن از کارگران هفت‌تپه به پلیس امنیت شوش احضار شده بودند.

این بازداشت‌ها و احضار گروهی کارگران، پس از آن صورت گرفت که کارگران نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به اخراج شماری از همکارانشان دست به اعتصاب زدند.

احضار، بازداشت و برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران هفت‌تپه از اعتصاب چند هفته‌ای کارگران معترض در پاییز سال گذشته اوج گرفت.

علاوه بر بازداشت ده‌ها تن از کارگران و شماری از حامیان کارگران هفت‌تپه، سپیده قلیان و اسماعیل بخشی فاش کردند که تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا