تازه‌های سیاسی

پزشکیان: کسی جرات ندارد به یکی از آقایان بگوید بالای چشمت ابروست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش کانون وکلا گفته است: جامعه‌ای که در آن مردم از تشکیل پرونده به خاطر گلایه خود بترسند روی سعادت نخواهد دید. هم‌زمان یک مقام قضایی از تأکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی به جرایم سیاسی با حضور هیأت منصفه مطبوعات خبر داد.

مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به ترس مردم از پیامدهای طرح شکایت و انتقاد در ایران گفته است: جامعه‌ای که مردم بترسند اگر سخنی بگویند یا گلایه‌ و شکایت خود را ابراز کنند برای آنها پروندها تشکیل می‌شود، آن جامعه روی سعادت نخواهد دید.

پزشکیان که دیروز سه‌شنبه ۱۶ در میان جمعی از وکلا سخن می‌گفت، تأکید کرد: چرا یک وکیل نمی‌تواند بدون لکنت زبان از موکل خود دفاع کند، ما از چه می‌ترسیم؟ باید در مقابل حرف حق سر خم کنیم و سخن بی‌ربط را با دلیل و قانون رد کنیم.  معتقدم اگر کسی تحت ستم قرار گرفت خودش و وکیلش باید جسارت داشته باشند با قدرت حرفشان را بزنند و هیچ قدرتی حق ندارد مانع شود.

به گزارش ایرنا، پزشکیان افزود: مدعی دفاع از مستضعفان جهان هستیم، چطور می‌خواهیم این کار را انجام دهیم؟ در حالی که اگر مستضعفی تحت ستم قرار می‌گیرد اجازه دفاع او را سلب می‌کنیم. آیا این نقض غرض نیست؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اگر براساس عدالت عمل کنیم همه می‌فهمند که ما بر اساس عدالت عمل کرده‌ایم. امروز کسی جرات ندارد به یکی از این آقایان بگوید که بالای چشمت ابروست، چرا که می‌ترسد روزگارش را سیاه کنند، این باید درست شود.

مسعود پزشکیان در حالی از ترس مردم از “این آقایان” سخن گفته که به گفته منتقدان جمهوری اسلامی و حتی بسیاری از اصلاح‌طلبان حکومتی، وجود رانت سیاسی در ایران باعث شده که نزدیکان به مراکز اصلی قدرت در ایران، برخلاف دیگر شهروندان از حاشیه امن برخوردار باشند.

دکمه بازگشت به بالا