تازه‌های سیاسی

مانور غیرمترقبه ارتش ایران در نزدیکی مرز ترکیه

همزمان با انتشار گزارش‌هایی از احتمال آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه، ارتش ایران از برگزاری یک رزمایش «غیر‌مترقبه» در شمال غرب ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، رزمایش نیروی زمینی ارتش ایران در منطقه عمومی ارومیه با شعار «یک هدف یک گلوله» برگزار می‌شود.

ارتش ایران روز چهارشنبه، ۱۷ مهر، اعلام کرد که «رزمایش غیرمترقبه» نیروی زمینی ارتش در شمال غرب ایران با حضور عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، آغاز شد.

به نوشته تسنیم، سرلشکر موسوی در سخنانی در آغاز این مانور به تشریح توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این رزمایش به اهداف از پیش تعیین شده برسد.

بر اساس این گزارش، این رزمایش با حضور یگان‌های واکنش سریع، «متحرک هجومی» و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه ارومیه آغاز شد.

«آمادگی رزمی»، «سرعت عمل و تحرک»، «جابه‌جایی و ارزیابی یگان‌ها» از اهداف این رزمایش اعلام شده است.

ارتش ایران در گزارش خود به دلیل برگزاری این رزمایش «غیر‌مترقبه» اشاره نکرده است.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش، درباره ماموریت غیرمترقبه یگان‌های منطقه شمال غرب گفت: برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم.

این رزمایش پس از انتشار گزارش‌ها درباره احتمال آغاز عملیات ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه برگزار می‌شود.

یک روز پیش از آغاز این رزمایش محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در تماس تلفنی با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترک خود، با اقدام نظامی احتمالی ترکیه مخالفت کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا