تازه‌های سیاسی

مطهری: اگر مردم نظام را قبول دارند باید به گزارش دولت در ‌باره لردگان اعتماد کنند

علی مطهری، عضو فراکسیون امید در مجلس ایران در مصاحبه‌ای پیرامون اعتراضات مردم «لردگان» به مبتلا شدن تعدای از ساکنان روستای «چنار محمودی» به ایدز، خواهان شفاف‌سازی و پرهیز از کلی گویی از جانب دولت شد.

علی مطهری، با اشاره به اینکه: افکار عمومی منتظر واکنش متفاوت و بهتری از جانب دولت در این خصوص بودند، تصریح کرد: «اگر مردم به دولت اعتماد داشته باشند، طبیعی است که حرف وزیر بهداشت را درباره اتفاق اخیر لردگان باور کنند».

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران اظهار داشت: «به طور فرمایشی نمی‌توانیم بگوییم مردم باید حرف حاکمیت یا دولت را قبول کنند بلکه باید بین آنها اعتمادسازی کنیم».

وی اضافه کرد: «پذیرفتن یا نپذیرفتن حرف حاکمیت توسط مردم، به میزان اعتماد آنها به حاکمیت برمی‌گردد».

علی مطهری افزود: «دولت باید از کلی‌گویی بپرهیزد و به طور جزئی توضیح دهد ماجرا از چه قرار بوده است و در این باره شفاف‌سازی کند و اگر مردم نظام را قبول داشته باشند، باید به گزارش مجلس و دولت در این‌باره اعتماد کنند».

روز شنبه؛ پس از انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی در اعتراض به مبتلا شدن تعدای از ساکنان روستای «چنار محمودی» به ایدز، مردم لردگان در مقابل فرمانداری و شبکه بهداشت این منطقه دست به تجمع زدند.

این اعتراضات «پس از عدم پاسخگویی مسئولان به خشونت کشیده شد و نیروهای ضد‌شورش از شلیک گازاشک‌آور برای متفرق کردن مردم استفاده کردند».

ویدیو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در آن روز از به آتش کشیده شدن فرمانداری، شبکه بهداشت، دفتر امام‌جمعه و همچنین تعدادی از ماشین‌های نیروهای ضد‌شورش، توسط مردم خشمگین لردگان خبر دادند. برخی گزارش‌های غیررسمی نیز از زخمی شدن ده‌ها تن از مردم لردگان خبر دادند.

دکمه بازگشت به بالا