تازه‌های سیاسی

دادستان کرمان: تیم ترور قاسم سلیمانی به اتهام محاربه محاکمه می‌شوند

کمتر از یک هفته پس از انتشار خبری درباره ترور ناموفق فرمانده سپاه قدس، دادخدا سالاری، دادستان کرمان روز سه‌شنبه خبر داد که «اعضای تیم ترور» قاسم سلیمانی، فرمانده این سپاه، محاکمه خواهند شد.

این مقام قضایی کرمان اظهار داشت که این افراد به اتهام «مشارکت در اقدام علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، محاربه، و کمک به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه و متخاصم» تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی اعلام کرد که این افراد همزمان با تاسوعا و عاشورای گذشته، ۱۸ و ۱۹ شهریورماه گذشته، در مدت «کمتر از ده ساعت در چندین نقطه مختلف دستگیر شدند».

دادستان کرمان بدون ذکر جزئیاتی از جمله نام بازداشت‌شدگان، مدعی شد: «تمامی عملیات اجرایی این پروژه از قبیل جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرزها به داخل کشور منتقل و آماده بهره‌برداری بود».

پیش از این؛ حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، روز پنج‌شنبه، ۱۱ مهرماه، مدعی شده بود که یک «تیم سه‌نفره» به اتهام تلاش برای ترور قاسم سلیمانی دستگیر شده است.

این اظهارات مقامات نظام تهران در حالی بیان شده که پیش از این نیز در پرونده‌های مشابه؛ از جمله: ترور دانشمندان اتمی افرادی بازداشت و تحت فشار به انجام ترور اعتراف کرده‌اند.

در برخی از این پرونده‌ها، پس از مدتی مشخص شده است که این افراد بیگناه بوده‌اند؛ از این دست پرونده‌ها می‌توان به بازداشت مولوی فتحی‌محمد نقشبندی و شمار دیگری از بلوچ‌های اهل سنت سرباز در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

دکمه بازگشت به بالا