تازه‌های سیاسی

برگزاری تجمعاتی در برخی از شهرهای ایران در اعلام حمایت‌‌‌ از تظاهرات مردم لردگان

به دنبال تظاهرات گسترده مردم لردگان در اعتراض به ابتلای شمار زیادی از مردم روستای چنار محمودی به ویروس اچ آی وی، در چند شهر دیگر ایران نیز تجمعاتی در حمایت از این اعتراضات برگزار شد.

پیش از این اخباری از به خشونت کشیده شدن اعتراضات در شهر لردگان از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی انتشار یافته بود.

در جریان اعتراضات روز شنبه در لردگان، معترضان به ساختمان‌های فرمانداری، دفتر امام جمعه و خانه بهداشت حمله کردند و بخش‌هایی از این مراکز را آتش زدند.

بنابر ویدئوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، شماری از مردم اصفهان با در دست داشتن پلاکاردهایی، در حال عبور از سی‌وسه پل شعارهایی در حمایت از مردم لردگان سر دادند.

در پاره ای از این شعارها، با خطاب قرار دادن مردم این به عنوان هموطن باغیرت از آنان خواسته می شود که در حمایت از مردم لردگان به پا خیزند.

«نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» از دیگر شعارهای مردم اصفهان در حمایت از تظاهرکنندگان لردگان است. معترضان در جریان اعتراضات گسترده در دی ماه ۹۶ نیز این شعار را سر می دادند.

شاهزاده رضا پهلوی در پیامی به مردم ایران گفته پیش از آنکه نوبت خودشان شود، سکوت و بی‌تفاوتی را کنار بگذارند و در کنار لردگان بایستند.

گزارش‌هایی نیز از راه‌پیمایی در ایلام و برخی دیگر از شهرهای ایران منتشر شده است.

با این حال اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری اعتراضات مردم لردگان را به «ضدانقلاب» و «خرده‌جریانی پیچیده» نسبت داد.

در جریان اعتراض‌های لردگان مأموران امنیتی اقدام به تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک‌آور کردند.

همزمان شماری از فعالان ایرانی، به‌ویژه از تبار لُرها، خواستار همبستگی ملی و سراسری ایرانیان در حمایت از «رنج‌دیدگان لُر» شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا