ایران

خلیل آبادی: کارگران متروی تهران پنج ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند

حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد که حقوق کارگران خط ۶ متروی تهران از دولت‌آباد به مرقد عبدالعظیم، به دلیل مشکلات پیمانکار به طور متناوب از سه تا پنج ماه به تعویق افتاده است.
آقای خلیل‌آبادی همچنین ادامه داد: پیمانکارانی که با شهرداری در حال کار هستند به دلیل تحریم‌ها و افزایش هزینه‌ها با بحران مواجه گردیده اند. اگر شهرداری به پیمانکار پول داده باشد و آنها حقوق کارگران را پرداخت نکرده باشند، با پیمانکاران برخورد می‌شود، اما وقتی شهرداری به وعده خود عمل نکرده و آنها طلبکار هستند، با کسی که باید برخورد قانونی انجام شود، شهرداری است.
در چند سال اخیر، معوقات مزدی، عدم امنیت شغلی، برخوردهای امنیتی، خصوصی سازی و دستمزدهای پایین از جمله مواردی بوده اند که بارها کارگران ایرانی را به سطح خیابانها کشانده اند.
چند روز پیش نیز گزارش‌هایی در مورد هجوم کارگران ایرانی برای روزی ۳۰۰ هزار تومان به عراق، خبر ساز شده بوده تا جاییکه علی شریعتی عضو اتاق بازرگانی تهران، حضور کارگران ساده و فروشندگان ایرانی در عراق را پدیده‌ای پرشتاب و صعودی عنوان کرد که مستلزم ساماندهی، حمایت و آموزش است.
او در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا همچنین گفت، نیروی کار ایرانی در عراق و اقلیم کردستان بسیار بالا رفته و لازم است سفارت و کنسولگری‌های ایران برای حمایت از این نیرو تمهیداتی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا