ایران

بازپرسی که دستور فیلترتلگرام را داده بود، بازداشت شد

بیژن قاسم‌زاده٬ بازپرس شعبه ۵ دادسرای فرهنگ و رسانه٬ جمعه هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان گردید.
بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پرونده حمید بقایی نیز بوده است و گفته می‌شد که در بازپرسی‌ها هم دست بزن داشته و هم به اطاعت از مافوق مشهور بوده است.
او دهم اردیبهشت سال‌ گذشته٬ دستور مسدودسازی تلگرام را صادر کرد.
قاسم زاده از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران خواست تا این دستور را اجرا کنند و اعلام نمود که در غیر این صورت با پیام رسان‌ها برخورد خواهد شد.
پس از صدور این دستور تعدادی از وکلای دادگستری از او با عنوان نقض حقوق شهروندی٬ شکایت کردند٬ اما آن زمان قاسمزاده با حمایت قوه قضاییه٬ از تمامی اتهام ها تبرئه گردید.
عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب وقت تهران٬ آن زمان ضمن انتقاد از کسانی که بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه را به دلیل فیلتر تلگرام مورد هجمه قرار داده‌اند، گفته بود: این افراد علیه بازپرس شکایت کیفری کردند که این شکایت منتهی به صدور قرار منع تعقیب شد.
امروز (سه شنبه) خبر بازداشت قاسم‌زاده را خبرگزاری تسنیم منتشر کرد.
در متن خبر اشاره‌ای به دلیل بازداشت این بازپرس سابق نشده است٬ اما برخی منابع خبری می‌گویند که دلیل این بازداشت ارتباط بیژن قاسم‌زاده با اکبر طبری بوده است.
اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه رییس سابق قوه قضاییه ۲۴ تیرماه بازداشت شد.
علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری نیز با انتشار پیامی در توییتر بازداشت بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه را تأیید کرده است.
آقای مجتهد‌زاده ضمن پرحرف و حدیث خواندن بیژن قاسم زاده، نوشته است: از خوش‌خدمتی‌های او علاوه بر صدور قرارهای سنگین برای بسیاری فعالان یکی هم فیلتر تلگرام بود. نامبرده بیشتر مجری دستورات دادستان وقت بود تا مقام قضائی مستقل.

دکمه بازگشت به بالا