ایران

برادر رئیس جمهور ایران به پنج سال حبس قطعی محکوم شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در یازدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس در مورد میزان محکومیت حسین فریدون گفت: او به ۵ سال حبس محکوم شده است.
بر اساس اعلام سخنگوی قوه‌قضائیه ایران که در نشستی خبری صحبت میکرد، حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به اتهام اخذ رشوه محاکمه شده است.
پیشتر حسینی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت درباره حکم حسین فریدون گفته بود: این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی از اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده است.
آقای اسماعیلی همچین گفت: حکم هفت سال حبس بدوی حسین فریدون به پنج سال تقلیل یافته؛ اما مبلغ جزای نقدی و رد مال به مبلغ ٣١ میلیارد تومان باید پرداخت شود.
سخنگوی قوه‌قضائیه ایران در مورد متهمان دیگر این پرونده گفت: برای متهم دیگر این پرونده حکم برائت صادر شده است، همچنین در مورد خانمی که دادگاه بدوی دو سوم از حکم وی را تعلیق کرده بود، در دادگاه تجدیدنظر یک سوم باقی مانده حکم وی نیز تعلیق شد گردید.
با آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی، حسین فریدون هر جا که برادرش حضور داشت، مرد در سایه او بود از حضور در مجامع رسمی گرفت تا نشستن در ردیف صدر جلسات هیئت دولت.
او حتی هر جا بدون برادرش هم می‌رفت، دست راست او بود؛ از حضور در مراسم ترحیم، افتتاحیه، عیادت از بیماران و تودیع و معارفه مسئولان گرفته تا مشارکت در مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵.

دکمه بازگشت به بالا