ایران

علی علینژاد در ویدیویی از فشار ماموران امنیتی بر خانواده‌اش خبر داد

مسیح علی‌نژاد ویدئویی سه دقیقه‌ای از اظهارات برادرش علی‌ علی‌نژاد منتشر کرده است که نشان از افزایش فشار ماموران امنیتی بر خانواده این فعال حقوق زنان دارد.
وزارت اطلاعات روز سه‌شنبه هفته گذشته علی علی‌نژاد و همچنین برادر و خواهر همسر سابق مسیح علی‌نژاد را بازداشت کرده‌اند. اتهام این افراد ارتباط و همکاری با خانم علی‌نژاد ذکر شده است.
علی علی‌نژاد در این فایل ویدئویی که پیش از بازداشت او ضبط شده است، می‌گوید ماموران امنیتی به خانواده مسیح علی‌نژاد فشار وارد می‌کنند تا علیه او در تلویزیون حکومت ایران سخن بگویند.
آقای علی‌نژاد می‌گوید مادرش پس از صحبت با ماموران امنیتی با گریه گفته است شاید به خاطر جلوگیری از بازداشت سایر اعضای خانواده مجبور بشویم که برویم علیه مسیح حرف بزنیم.
مسیح علی‌نژاد در توئیتر نوشته که تاکنون چند بار ماموران وزارت اطلاعات و سپاه به خانه پدر و مادر او در قمیکلا رفته‌اند تا آنها را وادار به مصاحبه علیه فرزندشان کنند.
مسیح علی‌نژاد گفته است: از محل نگهداری برادرم هیچ اطلاعی نداریم. خانواده همسر سابقم و مادرم به شدت نگران هستند. به آنها گفته‌اند هیچ مصاحبه‌ای نکنید، چون وضع بدتر می‌شود.
مسیح علی‌نژاد فعال مدنی و طراح کمپینی علیه حجاب اجباری است.
گفتنی است عفو بین الملل روز سوم مهرماه از بازداشت برادر مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق زنان توسط ماموران وزارت اطلاعات ایران انتقاد کرد.

دکمه بازگشت به بالا