ایران

یک نماینده مجلس: بدون حل مشکلات با دنیا مشکلات اقتصادی‌مان رفع نمی‌شود

نماینده شیراز در مجلس می گوید، اگر جمهوری اسلامی مشکلات سیاسی خود با جهان را حل نکند، مشکلات اقتصادی ایران نیز حل نخواهد شد.
مسعود رضایی در گفت‌وگویی که با اعتمادآنلاین داشته همچنین در مورد آسیب‌های اجتماعی به عنوان تهدیدی برای “نظام و حاکمیت” هشدار داد.
وی با اشاره به بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در ایران گفت: «مشکل بیکاری و نبود شغل، جوانان را در معرض همه آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد و مجموعه این آسیب‌ها نظام و حاکمیت را در درازمدت تهدید می‌کند.»
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ایران خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم اشتغال با سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود و تا سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، تولیدی نخواهیم داشت و اشتغالی هم فراهم نمی‌شود.
آقای رضایی افزود: بنابراین برای سرمایه‌گذاری و ایجاد تولید و اشتغال، نیازمند جلب سرمایه خارجی در کنار داخلی هستیم و در این شرایط تحریمی، با سرمایه‌گذار داخلی نمی‌توانیم به تنهایی مشکلات تولید و اشتغال را حل کنیم.
این نماینده مجلس ضمن ابراز تاسف از “آسیب‌پذیر بودن سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در شرایط بد اقتصادی و تحریمی” گفت: «اگر نتوانیم به طریق اولی مشکلات سیاسی خود را با جهان حل کنیم، در زمینه اقتصادی هم نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.»
مسعود رضایی با اشاره به متصل بودن “زنجیروار” مجموعه این مشکلات با هم افزود: «نبود اشتغال، زمین‌گیر شدن تولید و نابسامانی شرایط جوانان را در پی دارد، اما اگر بتوانیم با تدبیر و خرد جمعی مشکلات سیاسی‌مان را با جهان حل کنیم، قطعا می‌توانیم سرمایه خارجی را پشتوانه توان داخلی کنیم.»
این نماینده مجلس در حالی خواستار حل شدن مشکلات سیاسی جمهوری اسلامی با جهان شده است که رهبر جمهوری اسلامی نه تنها راه مذاکره با آمریکا را “بسته” دانسته، بلکه خواستار “قطع امید” کامل از اروپا نیز شده است.

دکمه بازگشت به بالا