ایران

افشاگری دو نماینده درباره «سهمیه‌های رانتی» در جذب دانشجو

محمود صادقی، نماینده تهران و بشیر خالقی، نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در افشاگری‌هایی جداگانه، از جذب دانشجویان با سهمیه‌های رانتی و نیز صندلی فروشی در دانشگاه‌های پزشکی کشور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روز شنبه ۶ مهر ماه با اشاره به فرستادن یک سری دانشجویان قلابی به برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت که این موضوع را از حدود یک سال قبل از مراجع ذی‌ربط اطلاعاتی و حراستی دنبال کرده و پیگیر ماجرا بوده است.
به گفته صادقی جریانی فاسد عامل جذب دانشجویان در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بوده است.
او در همین ارتباط گفت: در مورد دانشجوی قلابی در دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و به دنبال آن طرح موضوع فروش صندلی در برخی دانشگاه‌ها، موضوع را پیگیری کردم و پس از بررسی‌ها اطمینان پیدا کردم که وزارت بهداشت در حال برخورد با عوامل این قضیه است.
آقای صادقی با اشاره به موضوع فروش صندلی در برخی دانشگاه‌ها نیز ادامه داد: یک جریان فاسد یک سری دانشجوی قلابی را به برخی دانشگاه‌های مرتبط با حوزه پزشکی می‌فرستاده که این همان فروش صندلی است.
همزمان با این افشاگری، بشیر خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم روز شنبه ۶ مهر ماه در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری حکومتی فارس از جذب ۷۰ درصدی دانشجویان دندان‌پزشکی از طریق سهمیه در سال گذشته خبر داد و گفت که بررسی‌های نشان می‌دهد برخی از این افراد فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند.

دکمه بازگشت به بالا