ایران

آزادی تمام کارگران بازداشتی هپکو همزمان باز احضار تعدادی دیگر از همکارانشان

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که تمامی کارگران بازداشت شده هپکو آزاد شدند.
یاوری چهارشنبه سوم مهرماه با اشاره به مشکلات پیش آمده در این مجموعه گفت: «مدیرعامل جدید منصوب شده از سوی سازمان خصوصی سازی باید هرچه سریع تر مطالبات مزدی کارگران را پرداخت و برنامه کار و تولید ارائه کند.»
همزمان گفته می‌شود تعداد دیگری از کارگران این شرکت نیز طی روزهای گذشته به مراجع قضایی احضار شده‌اند. در تاریخ ۲۵ شهریورماه جمعی از کارگران شرکت هپکو اراک در مسیر ریل راه آهن شمال-جنوب این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند. این تجمع با مداخله نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد و دستکم ۲۹ تن از کارگران معترض بازداشت و تعداد دیگری مصدوم شدند.
کارخانه هپکو یکی از بزرگترین تولید کننده ماشین آلات سنگین و راهسازی بود که در سال ۱۳۵۴ فعالیتش آغاز شد و پس از انقلاب در اختیار دولت قرار گرفت. شرایط معیشتی کارگران این کارخانه در جریان خصوصی سازی در سال ۱۳۸۶ و سوء مدیریت با مشکل مواجه گردید.
کارگران این کارخانه در سالهای اخیر چندین بار تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت این کارخانه و شرایط معیشتی خود شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا