اهل سنت

یک زندانی سنی مذهب که منتظر آزادی از زندان بود، به ۱۶ سال حبس دیگر محکوم شد

دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، توحید قریشی زندانی سنی مذهب را به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم کرده است. آقای قریشی که بعنوان امام جمعه مسجد امام شافعی تالش نیز شناخته می شود، پس از حدود ۵ سال در فروردین ماه امسال حکم حبس اش به پایان رسیده بود، اما در حالی که در انتظار آزادی بود با گشایش پرونده جدیدی در زندان ماند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۷ مردادماه ۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات توحید قریشی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج برگزار شده بود.
دیروز ۲ مهرماه حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به این زندانی ابلاغ گردید که بر اساس این حکم، آقای قریشی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به تحمل ۱۰ سال حبس، به اتهام هواداری از گروه های مخالف نظام به تحمل ۵ سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، جمعا ۱۶ سال زندان محکوم شد.
مشخص نیست که آیا ماده ۱۳۴ آیین دادرسی که صرفا مجازات اشد یکی از اتهامات در پرونده را قابل اجرا می کند در مورد آقای قریشی اعمال شده باشد یا خیر، همینطور با توجه به رویه جدید قوه قضاییه در مورد محدود کردن فرجام خواهی در مورد امکان فرجام خواهی آقای قریشی از این حکم تردید وجود دارد.
لازم به یادآوری است این پرونده که به محکومیت آقای قریشی منتهی شد، توسط وزارت اطلاعات و همزمان با پایان دوره حبس ایشان مفتوح گردید.
در همین رابطه، یک منبع مطلع در مورد جزییات این جلسه به گزارشگر هرانا گفته است: در جریان جلسه دادگاه توسط قاضی مقیسه اجازه دفاع به آقای قریشی داده نشده و حتی با تهدید از جانب قاضی مواجه گردیده است. قاضی مقیسه و نماینده دادستان هیچگونه مدرکی در ارتباط با اتهامات مطروحه نداشته اند، با این حال آقای قریشی در دادگاه تهدید شده است که با احکام متعددی مواجه خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا