تازه‌های سیاسی

نازنین زاغری و فعالیت های بی ثبات کننده ایران محورهای گفتگوی جانسون و روحانی

نخست‌وزیر بریتانیا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. بوریس جانسون ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه از روحانی خواست، تا نازنین زاغری و سایر شهروندان دوتابعیتی زندانی را بی‌درنگ آزاد کند.
حسن روحانی پس از دیدار و گفت‌وگو با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.
خبرگزاری رویترز به خواست بوریس جانسون مبنی بر آزادی همه شهروندان دوتابعیتی زندانی در ایران اشاره کرده است.
بوریس جانسون در این دیدار از حسن روحانی خواسته است تا بی‌درنگ، اقدام به آزادی نازنین زاغری راتکلیف و سایر شهروندان دو تابعیتی زندانی در ایران کند.
خبر دیدار و گفت‌وگوی بوریس جانسون با حسن روحانی از سوی سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا در لندن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این دیدار غروب سه‌شنبه، ۲۴ سپتامبر در نیویورک برگزار شده است.
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری بریتانیا در ادامه گزارش خود اعلام کرده است که بوریس جانسون همچنین به حملات روز شنبه ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان نیز اشاره کرده است. او از روحانی خواسته تا ایران به این گونه اقدامات در منطقه فورا پایان دهد.

دکمه بازگشت به بالا