تازه‌های سیاسی

عادل الجبیر: پاسخ ریاض به حملات آرامکو، متناسب با نتایج تحقیقات خواهد بود

به گزارش خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: تحقیقات ثابت خواهد کرد که حمله ۲۳ شهریور به عربستان از طرف شمال صورت گرفته و ایران مسئول آن بوده است.
این مقام بلندپایه وزارت خارجه عربستان افزود: «ریاض، اقدامات مناسب را بر اساس نتایج این تحقیقات اتخاذ خواهد کرد تا امنیت و ثباتش را تامین کند».
وی اظهار داشت: «ما اطمینان داریم که این حمله از جانب یمن نبوده است. بلکه از طرف شمال بوده و تحقیقات این را ثابت خواهد کرد».
مقام‌های نظام ایران دخالت تهران در این حمله را رد کرده‌اند. شورشیان حوثی‌ یمن که مورد حمایت ایران هستند مسئولیت این حمله را به عهده گرفته‌اند ولی هم ریاض و هم آمریکا این ادعا را رد کرده‌اند. فرانسه نیز ادعای حوثیها درباره حمله به آرامکو را فاقد اعتبار دانسته است.
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد که ریاض در حال مشاوره با متحدانش برای «انجام اقدامات ضروری» است.
عادل الجبیر از جامعه بین‌المللی خواست که در این زمینه موضع بگیرند.
وی تأکید کرد: رژیم ایران از زمان روی کار آمدن خمینی، جنگی را علیه عربستان سعودی آغاز کرده است.
این مقام عالی رتبه وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین اظهار داشت: رفتار رژیم ایران با ما، خصمانه و بر خلاف عُرف و قوانین بین المللی است.

دکمه بازگشت به بالا