تازه‌های سیاسی

آمریکا نیروهای نظامی اش در عربستان و امارات را افزایش میدهد

وزیر دفاع آمریکا شامگاه جمعه ۲۸ شهریور اعلام کرد که رئیس جمهور با اعزام نیروی نظامی آمریکا به خلیج فارس موافقت کرده است. مارک اسپر گفت افزایش نیروها به درخواست عربستان و امارات و جهت بهبود کیفیت دفاع هوایی و پدافند موشکی آن‌ها انجام می‌شود.
به گفته وزیر دفاع آمریکا اعزام این نیروهای نظامی برای محافظت از زیرساخت‌های بنیادی از جمله تاسیسات نفتی عربستان خواهد بود. او همچنین افزوده که امارات نیز از آمریکا درخواست کمک کرده است. آقای اسپر در ادامه تاکید کرد که اعزام نیروی نظامی نخستین گام است و امکان دارد که در آینده نیز این اقدام ادامه پیدا کند. او صریحا تاکید کرد که کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست، اما برای هر گزینه‌ای آماده خواهد بود.
وزیر دفاع آمریکا همچنین باری دیگر تاکید کرد که همه چیز نشان می‌دهد که ایران مسئول حملات به تاسیسات نفتی عربستان بوده است. به گفته اسپر تحقیقات توسط کارشناسان آمریکایی، سعودی و بین‌المللی نشان داده است که سلاح‌های مورد استفاده از تولیدات ایران است و نقطه شلیک خاک یمن نبوده است.
برخی از مقامات آمریکایی هم پیش از این به خبرگزاری‌ها گفتند که حملات به آرامکو از جنوب غربی ایران صورت گرفته و نه تنها از پهپادها بلکه از موشک‌های کروز نیز در این حملات استفاده شده است.
اوخر ماه مه سال جاری نیز پنتاگون۱۵۰۰ نیروی نظامی برای مقابله با افزایش تهدیدات ایران به خلیج فارس اعزام کرده بود.
جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم روز جمعه گفت است که جزئیات اعزام نیروها در روزهای آینده علنی خواهد شد. او اما تاکید کرده که شمار نیروی اعزامی هزاران سرباز نخواهد بود.
دونالد ترامپ روز جمعه پیش از اعلام اعزام نیروی نظامی آمریکا به خلیج فارس در حاشیه دیداری با نخست وزیر استرالیا، در کاخ سفید در نشستی مطبوعاتی گفته بود که می‌تواند در عرض یک دقیقه دستور حمله نظامی به مثلا ۱۵ هدف مهم در ایران را بدهد، اما می‌خواهد حتی‌الامکان از آن خودداری کند.
او همچنین گفت که انتظار دارد تحریم‌ها عمل کنند و بر رفتار جمهوری اسلامی تاثیر بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا