اقتصادی

نماینده دادستان: متهمان پرونده بانک ملت «با پول‌های بانک کشتی خریده‌اند»

نماینده دادستان در جلسه دادگاه علی دیواندری، مدیرعامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان، و تعداد دیگری از متهمان این پرونده اعلام کرد که متهمان با پول این بانک «دو کشتی به نام خود» خریده‌اند.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و هشت متهم دیگر پرونده فساد اقتصادی در بانک‌های ملت و سرمایه روز سه‌شنبه، ۲۶ شهریور، به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

علی دیواندری، مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت‌الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.

رسول قهرمانی، نماینده دادستان، در جلسه دادگاه گفت که در زمان تحریم؛ شرکت «داریس کیش» با استفاده از امکانات بانک ملت تاسیس شده است.

به گفته آقای قهرمانی، متهمان «با نقش فعال مجید سعادتی و بهروز مختاری با هدایت علی دیواندری» از پول‌های بانک ملت «دو کشتی به نام خود خریده‌اند».

وی اضافه کرد: «متهمان از جمله مجید سعادتی در بانک ملت و ابوالحسنی در بانک پارسیان با سرکردگی علی دیواندری اقدامات خود را انجام داده‌اند».

گفتنی است: در حالی که بارها پای مسؤولان و مقامات بلندپایه به پرونده‌های فساد اقتصادی باز شده، اما آیت الله علی خامنه‌ای، «فساد سیستماتیک» در حکومت ایران را منتفی دانسته است.

دکمه بازگشت به بالا