تازه‌های سیاسی

رییسی: ایران به دنبال توقیف اموال کانادا است

ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، از تصمیم تهران برای «مقابله به مثل» در برابر اقدام کانادا برای مصادره اموال حکومت ایران خبر داد.

رییسی، روز دوشنبه ۲۵ شهریور، در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، اقدام دولت کانادا برای مصادره برخی از اموال حکومت ایران را «کاملا غیرقانونی و خلاف همه میثاق‌های بین‌المللی» خواند.

رئیسی تهدید کرد: «اگر کانادا دست از این مسئله بر ندارد و اقدام به مصادره اموال جمهوری اسلامی کند حتما ما با همکاری وزارت امور خارجه و بخش بین‌الملل قوه قضاییه کار مشترکی را برای شناسایی اموال کانادا انجام خواهیم داد» و «برای توقیف و مصادره اموال شناسایی شده کانادا از طریق مجامع بین‌المللی اقدام خواهیم کرد.»

چند روز پیش، شبکه خبری گلوبال‌نیوز کانادا گزارش داد که دو ملک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در این کشور به ارزش ده‌ها میلیون دلار فروخته شده و عواید آن به عنوان غرامت در اختیار «قربانیان حملات تروریستی انجام‌شده از سوی گروه‌های تحت حمایت ایران» قرار گرفته است.

پیش‌تر عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، فروش ساختمان‌های متعلق به حکومت ایران در کانادا برای پرداخت غرامت به « قربانیان تروریسم» را  اقدامی «غیر قانونی و در تقابل آشکار با حقوق بین‌الملل» خوانده بود.

 

دکمه بازگشت به بالا