اخبارتازه‌های سیاسی

بلومبرگ: حمله به سعودی دلیل دیگری است بر این که آمریکا نباید با ایران مذاکره کند

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به حمله‌های اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، نوشت که این حمله‌ها دلیل دیگری است بر این‌که ایالات متحده نباید مذاکرات با رژیم ایران را دنبال کند.

در این گزارش با اشاره به این‌که به دنبال حمله‌های روز شنبه به تاسیسات فرآوری نفت خام آرامکو، وزیر خارجه  آمریکا “یک نکته واضح و لازم” را بیان کرد و گفت که ایران مسئول این حمله است، تاکید شده که “واکنش پومپئو ضروری بود؛ زیرا به لحاظ تاریخی، جمهوری اسلامی وانمود می‌کند که به دنبال صلح است اما جنگ می‌کند.”

گزارش بلومبرگ با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ایران به فرانسه نوشته است، دیپلماسی جمهوری اسلامی ابراز خشونت با مخالفانش است و آشکار است که اجازه این کار را از سوی دولتمردان خود دارند.

این گزارش همچنین تاکید کرده بدیهی است که شورشیان حوثی در یمن فاقد هواپیماهای بدون سرنشین، موشک یا تجهیزاتی برای حمله به عربستان سعودی باشند؛ زیرا در سال ۲۰۱۸، یک هیات متخصص از سازمان ملل متحد در یمن، لاشه موشک‌های شلیک شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن به عربستان سعودی را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که به احتمال زیاد این سلاح‌ها و قطعات آن از ایران ارسال شده است.

این خبرگزاری در بخشی دیگر از گزارشش یادآوری کرده که یکی از فرماندهان حزب‌الله در سال ۲۰۱۶ به دو تحلیلگر دانشگاه جورج واشنگتن گفته بود: “به نظر شما چه کسی موشک‌ها را به عربستان سعودی شلیک می‌کند؟ آن‌ها حوثی‌ها نیستند، بلکه ما هستیم”، تاکید کرد “حزب الله لبنان وابسته به سپاه پاسداران ایران است.”

دکمه بازگشت به بالا