تازه‌های سیاسی

یک فرمانده سپاه: ممکن است درگیری ناگهانی باعث جنگ ایران و آمریکا شود

امیرعلی  حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران با ابراز اینکه «نه ما و نه آمریکایی‌ها قصدی برای جنگ نداریم»، افزود: «البته ممکن است نیروهای در میدان که در تماس با هم هستند، دست به چنین اقدامی بزنند که در این صورت ممکن است جنگی شروع شود.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای حاجی‌زاده که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت اضافه کرد: «ما همواره خودمان را برای یک جنگ تمام‌عیار آماده کرده‌ایم.»

این فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران همچنین باری دیگر تهدید کرد که تمامی پایگاه‌های آمریکایی و شناورهای آنها تا فاصله دو هزار کیلومتری زیر برد موشک‌های ما قرار دارد.

سپاه پاسداران روز سی‌ام خرداد امسال از سرنگون کردن یک پهپاد تجسسی آمریکا از نوع گلوبال هاوک موسوم به ام ‌کیو ۴ سی ترایتن پس از ورود به قلمرو هوایی ایران خبر داد؛ اما مقام های آمریکایی تاکید می‌کنند که این پهپاد در برفراز آبهای بین المللی هدف قرار گرفته شده است.

امیرعلی حاجی‌زاده با اشاره به آن رخداد، روز یکشنبه در ادامه سخنانش گفت که در آفند، نیروهای عمل‌کننده، قبل از عملیات دستور می‌گیرند؛ اما در پدافند ممکن است یک افسر بنا بر دستورالعمل، آتش‌به‌اختیار عمل کند. در موضوع زدن پهپاد آمریکایی نیز همین اتفاق افتاد و خود من بعد از زدن پهپاد متوجه شدم.

 

دکمه بازگشت به بالا