تازه‌های سیاسی

پس از توقف مذاکرات صلح، طالبان تور آسیایی شان را از مسکو آغاز کردند

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از منابع خود نوشته است که روز جمعه ۲۲ شهریور ماه نمایندگانی از گروه طالبان، برای دیدار با مقام‌های روسیه وارد مسکو شده‌اند. سفر هیاتی از طالبان به روسیه تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که رییس جمهور آمریکا در پی چند توئیت، لغو گفت‌وگوهای صلح میان آمریکا و طالبان را اعلام نمود.

این تصمیم آقای ترامپ پس از آن گرفته شده که طالبان، مسئولیت حمله‌ای در کابل را برعهده گرفتند.

تاس، خبرگزاری دولتی روسیه، روز جمعه ۲۱ شهریور به نقل از سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در قطر، نوشت که این هیات، پیشتر نیز گفت‌وگوهایی با زامیر كابلوف، نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان داشته است.

این سفر درحالی انجام می شود که سخنگوی طالبان سه‌شنبه پیش اعلام کرد که این گروه همچنان ارتباط خودش را با نمایندگان آمریکا، دستکم برای این که برنامه و سیاست‌های خود را مشخص کند، حفظ خواهد نمود.

طالبان در نظر دارد هیأتی‌هایی را نیز به ایران، چین و کشورهای آسیای مرکزی بفرستد. به گفته مقامات این گروه، هدف آنها وادار کردن آمریکا به خروج از افغانستان با توافق یا بدون توافق است.

یک رهبر ارشد طالبان در قطر به خبرگزاری «رویترز» گفته است:

هدف این دیدارها اطلاع‌رسانی به رهبران این کشورها درباره گفت‌وگوهای صلح و تصمیم ترامپ برای توقف فرایند صلح آن هم در زمانی است که هر دو طرف همه مسائل برجسته را حل و فصل کرده‌ و درصدد امضای یک قرارداد صلح بودند.

پس از توقف مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار امیدواری کرده بود، تا فرایند صلح به مسیر خود بازگردد و هر دو طرف به ادامه گفت‌وگوها تشویق شوند.

دکمه بازگشت به بالا