تازه‌های سیاسی

شورشیان حوثی باری دیگر به خاک عربستان حمله پهپادی کردند

امروز شنبه بیست و سوم شهریور ماه، وزارت کشور عربستان خبرهای مربوط به آتش‌سوزی در پالایشگاه‌های خریض و بقیم را تائید کرد. این آتش‌سوزی در نتیجه حملات پهپادی بوده که به گفته وزارت کشور عربستان در نهایت مهار شده است.

هر دو پالایشگاه ای که مورد حمله قرار گرفته اند، متعلق به شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آرامکو هستند.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داده است که مقامات عربستان قرار است درباره این حادثه توضیحاتی بدهند و اطلاعات بیشتری نیز درباره جزئیات این حمله پهپادی به پالایشگاه‌های آرامکو را در اختیار رسانه ها بگذارند.

ساعاتی پس از بروز آتش‌سوزی در آرامکو، شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن مسئولیت ۱۰ حمله پهپادی به دو تأسیسات بزرگ نفتی شرکت آرامکوی عربستان را بر عهده گرفتند.

به گزارش رویترز، سخنگوی حوثی‌ها در تلویزیون “المسیره” گفت، شبه‌نظامیان این گروه ۱۰ حمله پهپادی علیه سایت‌های “عبقیق” و “کورائيس” انجام داده‌اند.

عربستان سعودی، حوثی‌ها را بازوی نظامی ایران در یمن می‌داند و در کنار کشورهای غربی و سازمان ملل متحد ایران را به حمایت نظامی از آنها متهم می‌کند. شورشیان حوثی‌ پهپاد و موشک‌های دوربرد در اختیار دارند و تاکنون بارها به پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفتی و همچنین مناطق مسکونی و فرودگاه عربستان حمله کردند.

آرامکو بزرگترین شرکت تولید و استخراج نفت در جهان است. این شرکت مالک میدان نفتی غوار است که ذخایر نفتی آن بر اساس آمار منتشر شده ۱۲ برابر کل ذخایر اثبات شده آمریکا است.

 

دکمه بازگشت به بالا