تازه‌های سیاسی

ادامه اعتراض کارگران در ایران

به گزارش خبرگزاری کار ایران “ایلنا”، کارگران کنتورسازی قزوین ایران صبح امروز برای چندمین بار در هفته‌های گذشته مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند.

کارگران معترض گفته‌اند: در این چندساله به همه نهادها مراجعه کرده‌ایم اما هیچ کاری برای ما انجام نمی‌دهند.

نماینده این کارگران گفت: «از سال ۸۷ که شرکت خصوصی شد، مشکلات شروع شده؛ از آن تاریخ تا امروز، از ۹۰۰ نفر رسیده‌ایم به ۱۸۰ نفر؛ تعدادی بازنشسته شدند، تعدادی هم با خاتمه قرارداد هرسال بیکار شدند؛ حتی اوضاع تولید هم نامرتب است.»

نماینده کارگران با بیان اینکه نه حقوق می‌دهند نه بیمه را به موقع رد می‌کنند؛ ادامه می‌دهد: یک ماه است آواره‌ایم؛ یا جلوی استانداری هستیم یا مقابل فرمانداری البرز یا دفتر امام جمعه.

نماینده کارگران کنتورسازی در ارتباط با مطالبات مزدی پرداخت نشده‌ی حدود ۲۰۰ کارگر این واحد تولیدی می‌گوید: «ما در سال ۹۵ مطالبات نپرداخته نداریم؛ ۹۶ نیز هر کارگر نزدیک به ده میلیون طلب دارد که برای پرداخت این مطالبات، حکم دادگستری را داریم؛ در ۹۶ و ۹۷ هم نفری حدوداً ده میلیون طلب داریم که برای آن هم حکم گرفته‌ایم؛ امسال نیز بعد ۴ ماه کارکردن بدون حقوق، در شرکت را قفل و زنجیر کردند و گفتند مواد اولیه نداریم! دادگستری قزوین مواد اولیه آورد اما کار باز هم تعطیل است؛ کارفرما شروع به تولید نمی‌کند و می‌گوید این کارگران را نمی‌خواهم؛.»

دکمه بازگشت به بالا