تازه‌های سیاسی

افشای دروغ خبرگزاری سپاه؛ تکذیب خبر شیعه شدن ۲۳ ارمنی شیفته ابا عبدالله در کربلا

درحالیکه همه ساله دستگاه های رسانه ای جناح مذهبی حاکم بر کشور برای انتشار خرافات مذهبی ، دست به جعل خبر می زنند، این بار دروغی دیگر علیه هموطنان “ارمنی” منتشر کرده است .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، این خبر با واکنش “سیبوه سرکیسیان” اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه تهران مواجه شده ووی این خبر دروغ را افشاکرده است . هرچند که به گفته منتقدان ، آقای “سرکیسیان” محافظه کارانه عمل کرده و تکذیبیه را فقط به زبان ارمنی منتشر کرده است . به نظر می‎رسد وی نخواسته خود را در برابر خبرگزاری سپاه قرار دهد .

در همین حال ، خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه ۱۵ شهریور در گزارشی عجیب خبر داده بود: پس از شفا گرفتن یک مسیحی در کربلا ۲۳ ارمنی شهادتین خواندند و مسلمان ( شیعه  )شدند.

این گزارش فردی به نام «حاج اصغر جوادی» روایت کرده که فارس ادعا کرده  «خادم اهل بیت و حلقه وصل ارمنی‌ها به هیات قمر بنی هاشم» است.

در این گزارش ادعا شده: آنها پس از آنکه مسلمان شدند اسامی خود را عوض کردند به عنوان مثال رابرت شد:«ابوالفضل»، آبراهام «علی» و وارتوش  «فاطمه»   . همچنین ادعا شده :جوان‌های ارمنی بی آنکه بخواهند و بدانند شیفته اباعبدلله شده بودند.

در پیوند با این موضوع ، تارنمای هفته نامه فرهنگی، اجتماعی و ادبی “آراکس ” نوشته:  “سیبوه سرکیسیان” اسقف اعظم خلیفه‌گری ارامنه تهران ، گفته: «ما اخبار کذب نشر یافته در سایت‌های مذکور را شدیدا محکوم کرده و نویسندگان آن را به پاسخگویی فرا می‌خوانیم.»

این خبر در حالیست که از سال های گذشته، گرویدن شیعیان ایران به مذاهب وادیان دیگر وهمچنین الحاد، رشد چشمگیری داشته است . به گفته منتقدان ،این موضوع سبب شده تا دستگاه هایی تبلیغاتی حاکم بر کشور با شیوه های مختلف سعی بر فریب همکیشان خود کنند .

پیشتر خبرهای جعلی دیگر نیز از سوی خبرگزاری های سپاه مبنی بر شیعه شدن تعدادی از علما وپژوهشگران اهل سنت که آن ها از آن افراد به عنوان “وهابیان” یاد می کنند، منتشر شده بود .

 

 

دکمه بازگشت به بالا