تازه‌های سیاسیحقوق بشر

سه شهروند استرالیا در ایران در بازداشت بسر می برند

در پی انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های استرالیایی، دولت این کشور تایید کرد که دو شهروند زن و یک شهروند مرد از استرالیا طی ماه‌های اخیر در ایران بازداشت شده‌اند.

شبکه «ای‌بی‌سی»، «نیوز»، روزنامه‌های «سیدنی مورنینگ » و «‌اِیج»، در گزارش‌هایی گفته‌ بودند که دو زن استرالیایی در پی سفر به ایران بازداشت شده‌اند.

وزارت خارجه استرالیا نیز در پاسخ به پرسش ها در این رابطه تایید کرده است که این سه استرالیایی در بازداشت به سر می‌برند.

دولت استرالیا هیچ جزئیات دیگری در اختیار رسانه‌ها قرار نداده، تنها تاکید کرده است که به خانواده این بازداشتی‌ها «کمک کنسولی ارائه می‌کند».

روزنامه های سیدنی مورنینگ هرالد و ‌اِیج می‌گویند یکی از زنان بازداشت‌شده از دانشجویان دانشگاه کمبریج بریتانیا و دیگری یک بلاگر است. روزنامه تایم بریتانیا نیز می‌گوید بلاگر-گردشگر بازداشت‌شده در حال سفر در آسیا بودند.

در سال‌های اخیر بسیاری از گردشگرانی که به سفرهای طولانی‌مدت می‌روند، گزارشی از سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب یا اینستاگرام منتشر می‌کنند.

آن‌طور که گزارش‌ها حکایت میکنند، دو زن بازداشتی در ایران از تابعیت بریتانیایی نیز برخوردار هستند؛ اما مرد بازداشتی تنها تابعیت استرالیا را دارد.

روز گذشته سایت فعالان حقوق بشر در ایران، «هرانا»، گفته بود یک زوج استرالیایی «‌به‌دلیل کمپ کردن در یک منطقه نظامی در اطراف جاجرود» بازداشت شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا