اهل سنتتازه‌های سیاسی

بیانیه سنی آنلاین در مورد خبر دروغ شبکه هامون وافترا به مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله

پس از اینکه “شبکه هامون” نوشته ای با این مضمون که مولانا عبدالعزیز ملازاده- مؤسس دارالعلوم زاهدان- و همسر ایشان در ایام محرم در منزل خویش «غذای نذری آماده و پخش می‌کردند، منتشر کرده، کانال تلگرام سنی آنلاین با انتشار نوشته ای این موضوع را را رد کرد.

مولانا “عبدالعزیز ملازاده” (زادهٔ ۱۲۹۵ هجری‌شمسی در سرباز و درگذشتهٔ ۱۳۶۶ در مشهد) از چهره‌های مشهور اهل سنت ایران و عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بود. وی از رهبران اهل سنت سیستان وبلوچستان نیز به شمار می رفت.

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، سنی آنلاین در این بیانیه نوشته است :از آنجایی‌که در فقه اهل‌سنت «عزاداری» و «نذری دادن» وجود ندارد، مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله نه در مراسم‌های عزاداری‌ شرکت کرده‌اند و نه اهلیۀ ایشان غذای نذری تهیه و پخش کرده‌اند؛ لذا نسبت دادن این مطالب به ایشان کذب محض بوده و کاملا تکذیب می‌شود.

این بیانیه در عین حال توضیح می دهد که اگر فردی از برادران و خواهران شیعه وفات می‌کرد مولانا عبدالعزیز رحمه‌الله برای عرض تسلیت تشریف می‌بردند و با بازماندگان متوفی ابراز همدردی می‌کردند، اما هیچ‌گاه در مراسم عزاداری شرکت نکردند.

به اعتقاد این بیانیه ،تقاضای وحدت نیز این است که هر کسی طبق عقیده و فقه خودش عمل کند، نه اینکه از دیگران انتظار داشته باشیم باورهای مذهبی خود را زیر پا بگذارند و به باورهای مذهبی دیگران عمل کنند.

گفتنی است که مولانا عبدالعزیز در ۲۱ مرداد سال ۱۳۶۶ در شهر مشهد  درگذشت.

دکمه بازگشت به بالا