تازه‌های سیاسی

پروانه سلحشوری: چرا در برابر خودسوزی یک دختر جوان ساکتیم؟

یک نماینده مجلس در ایران از بی‌‌تفاوتی جامعه نسبت به خودسوزی یک دختر جوان انتقاد کرده و گفته است، که چنین اتفاقی در هر جای دیگری از دنیا با واکنش وسیع‌تری مواجه می‌شد. او از مردم خواسته سکوت نکنند و دست به دست هم دهند.

پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون زنان مجلس ایران، روز ۱۶ شهریور در گفت‌وگو با سایت “آزادی” به سکوت جامعه و مسئولان نسبت به خودسوزی یک دختر جوان به خاطر تماشای مسابقه تیم محبوبش انتقاد کرد و گفت چنین واقعه‌ای «در هر جای دنیا اگر اتفاق می‌افتاد، بیش از این‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت.

اشاره خانم سلحشوری به خودسوزی دختری است که هویتش با نام های گوناگونی این روزها در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس ایران  در ادامه گفت: این دختر فقط به این خاطر که می‌خواست به تماشای تیم مورد علاقه‌اش برود برایش حکم زندان دادند و او در مقابل دادسرا دست به خودسوزی زد. ۹۰ درصد بدن او سوخته است؛ فاجعه‌ای که شاید در کشوری دیگر جامعه را تکان می‌داد. در ایران ولی واکنش‌ها علیرغم انتشار وسیع رسانه‌ای محدودتر از آن بود که می‌توانست باشد.

پروانه سلحشوری به همین بی‌تفاوتی انتقاد کرده و آنرا با واکنش مردم تونس به خودسوزی یک دستفروش مقایسه کرده است که در سال ۲۰۱۰ منجر به انقلابی در این کشور و پایان دادن به حکومت ۲۳ ساله بن‌علی در آنجا گردید. پروانه سلحشوری می‌پرسد: «چرا وقتی این همه زنان را تحت فشار قرار می‌دهند، ساکت هستیم و کسی حرفی نمی‌زند؟»

 

دکمه بازگشت به بالا