اهل سنتحقوق بشر

مولوی نقشبندی خطاب به رئیسی : آیا احکام اعدام وبازداشت علمای اهل سنت با مشاوره شما صادر می شود؟

مولوی “عبدالغفار نقشبندی “،از علمای جوان و سرشناس اهل سنت استان سیستان وبلوچستان  با نگارش  نامه ای سرگشاده به ابراهیم رئیسی ،ریاست قوه قضائیه، نسبت به صادر شدن حکم اعدام برای دو تن از روحانیون اهل سنت آن استان وهمچنین بازداشت واحضار تعدادی دیگر از اساتید حوزه علمیه کوه ون معترض شد .

به گزارش تارنمای شبکه جهانی کلمه ، امام جمعه موقت اهل سنت راسک استان سیستان وبلوچستان  با اشاره به شعار هاى  عدالت گستری و فسادستیزی ابراهیم رئيسى ، گفته که چند صباحی از تصدی جنابعالی بر کرسی قوه محترم قضائیه نگذشته بود که تکرار حوادث تلخ دوران گذشته کام جامعه  اهلسنت را تلخ تر از همیشه نمود و ثابت کرد که تغییر و تحولات در ساختار درونی نظام هیچ فرقی به حال اقلیت ها ندارد .

ایشان در این نامه انتقادی خبر داده که در روزهای اخیر شاهد فشارهای حداکثری بر روحانیون اهلسنت ، منجمله احضار ،تهدید ، بازداشت وصدور حکم سنگین اعدام هستیم .

آقای نقشبندی  در این نامه  برای آقای رئيسى تشريح كرده است كه  در هفته جاری فشارها و ضربه های سهمگینی از جانب برخی نیروهای امنیتی ، بر پیکره یکی از بزرگترین مراکز دینی اهلسنت بنام منبع العلوم کوه ون  وارد شده است که از جمله آنها میتوان اشاره کرد به :

۱  ؛  صدور حکم اعدام برای دو تن از اساتید و فارغ التحصیلان حوزه بنامهای مولوی امان الله بلوچی و مولوی عبدالرحیم کوهی .

۲ ؛ احضار استاد برجسته حوزه بنام مولانا رشید احمد آرامش .

۳ ؛ ربودن مولوی عطاءالله سیریازهی (داماد مولانا محمد عمر سربازی )

مولوی عبدالغفار نقشبندی پس از ذکر این بی عدالتی ها نسبت به جامعه اهل سنت سیستان وبلوچستان خطاب به آقای رئیسی نوشته : اکنون سوال اینجاست ؟!

آیا این احکام با مشاوره و زیر نظر جنابعالی صادر میشوند یا اینکه جنابعالی در جریان کار نیستید ؟! که در هر دو صورت باید به جامعه اهلسنت حق داد که پس از چهل سال چشم دوختن به فردایی بهتر و صبر در برابر ناملایمات ، تبعیض ها ، فشارها و زد و خوردها ، دیگر به آینده شان امیدوار نباشند.

شایان ذکر است که در روزهای گذشته ، تعدادی دیگر از علمای اهل سنت استان سیستان وبلوچستان از جمله ،  مولانا “فضل الرحمن کوهی”، امام جمعه پشامگ سرباز و همچنین  جامعه مدرسین و علمای کیشکور(سرباز)   نیز با صدور بیانیه هایی جداگانه در حمایت از حوزه علمیه کوه ون  ، اعلام همبستگی نمودند .

دکمه بازگشت به بالا