اهل سنتحقوق بشر

واکنش ها به بازداشت مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” از اساتید حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون

 

همزمان با فشارهای نیروهای امنیتی وهمچنین بازداشت یکی از اساتید حوزه علمیه “منبع العلوم کوه ون” در استان سیستان وبلوچستان ، تعدادی از علمای اهل سنت آن استان در حمایت از این موسسه آموزشی ، بیانیه صادر کردند .

این بیانیه ها پس از آن صادر می شود که دو روز پیش ، شبکه کلمه گزارش داد: مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” استاد ومسئول خريد مدرسه مذكور، صبح  ۱۱ شهریور ۹۸ در ایرانشهر، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است .

پس از انتشار خبر یاد شده ، مولانا حافظ عبدالله ملازهی، مدیر این حوزه علمیه با انتشار بیانیه ای ضمن تایید این خبر ، از فشارهای سپاه ونیروهای امنیتی نسبت به حوزه علمیه منبع العلوم کوه ون خبرداد .

در این راستا ودر واکنش به این خبر ،  مولانا “فضل الرحمن کوهی”، امام جمعه پشامگ سرباز با صدور بیانیه ای از ارگان سپاه خواست که دست از سر علما و مدارس دینی اهل سنت بردارد.

ایشان نوشته است :در پی انتشار خبر ربوده شدن یکی از اساتید منبع العلوم پادیگ کوه ون بنام حافظ عطاالله سیریازهی باز نمکی به زخمهای جامعه اهل سنت پاشیده شد.

امام جمعه پشامگ سرباز اضافه نموده: این اقدام شرم آور و زشت که موجب هتک حرمت جامعه علمای اهل سنت و مدارس دینی گردیده است وحشیانه و محکوم است. وی همچنین فاش ساخته : در سال و ماهای اخیر از این قبیل فشارها  از تهدید، حمله سایبری و بازداشت علما و طلاب بر جامعه اهل سنت ایران از سوی وزارت اطلاعات و سپاه وارد شده است.

همزمان ،  جامعه مدرسین و علمای کیشکور(سرباز)   نیز با صدور بیانیه ای  با علما واساتید منبع العلوم کوه ون اعلام همبستگی کردند .

این بیانیه با بیان اینکه شنیده ها حاکی از سایه ی سنگین سوداگرانِ سونامی است، نوشته است:لاریب” که کمین در کویِ کارخانه انسان سازی، سبب شکار شکارچی خواهد شد. و اما تو ای دبیر فرهنگ و هنر! همچنان قلمِ شعور به دست بنی آدم ده تا باشد که رازِ کمندِ کفتار  بر ملا گردد.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا