اهل سنتحقوق بشر

ابلاغ حکم ده سال حبس و اعدام برای مولوی حافظ عبدالرحیم کوهی پس از یک دوره شکنجه

منابع خبری درایران به گزارشگر شبکه جهانی کلمه اطلاع دادند که امروز ( چهارشنبه ، ۱۳ شهریور ۹۸) مولوی حافظ عبدالرحیم کوهی، روحانی اهل سنت محبوس در زندان مرکزی زاهدان به ده سال حبس و اعدام از طریق چوبه دار محکوم شده است.

براساس این گزارش ، این حکم پس از آن ابلاغ شده است که دوشنبه هفته گذشته، ماموران امنیتی این فعال مذهبی اهل سنت بلوچ را از زندان مرکزی به مرکز آگاهی منتقل کرده واو را تحت شدیدترین شکنجه ها قرار داده اند تا اینکه وی را مجبور کنند قتل شخصی را برعهده بگیرد.

آنگونه که یک منبع مطلع می گوید: مولوی حافظ عبدالرحیم کوهی در حالیکه آثار شکنجه بر روی بدنش بوده ، امروز به زندان مرکزی زاهدان برگردانده شده است .

این خبر در حالیست که شبکه جهانی کلمه هفته گذشته نیز در گزارشی خبر داد که  در ادامه فشار نظام به فعالین مذهبی اهل سنت و همچنین ایجاد فضای رعب ووحشت ،  مولوی امان الله بلوچی، روحانی اهل سنت محبوس در زندان مرکزی زاهدان را به ده سال حبس و اعدام از طریق چوبه دار محکوم کرده است .

مولوی امان الله بلوچی و حافظ مولوی عبدالرحیم از سال ۱۳۹۴ به اتهام “اقدامات امنیتی” در بازداشت به سر میبرند؛ اتهاماتی که بارها از سوی این دو فعال مذهبی  در جلسه های برگزار شده دادگاه پس از انتقال به زندان انکار گردیده است.آن ها می گویند: برای اخذ اعترافات دیکته ای، تحت بدترین شکنجه های جسمی قرار داشته اند.

لازم به اشاره است که پیش از این نیز ، تعدادی از فعالین و علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان علاوه بر تحمل حبس و شکنجه، در سکوت رسانه ها اعدام شده اند.

 

دکمه بازگشت به بالا