تازه های اجتماعی

یک دختر و پسر جوان در یکی از پارک‌های تهران هدف اسیدپاشی قرار گرفتند

روزنامه خراسان گزارش داده است که روز شنبه ۹ شهریور ماه جاری یک دختر و پسر جوان در پارک قلعه‌مرغی تهران توسط دو فرد ناشناس مورد اسیدپاشی قرار گرفتند. با انتقال این دختر و پسر به بیمارستان پزشکان، معلوم شد که دختر ۵ درصد و پسر ۱۰ درصد دچار سوختگی اسیدی شده‌اند.

اسیدپاشی یکی از معضلات جامعه ایران است و قربانیان این شکل از خشونت، بیشتر زنان هستند؛ اما آمار دقیقی هم از قربانیان اسیدپاشی در ایران وجود ندارد.

گفتنی است که بحث اسیدپاشی در ایران، از زمان حادثه تروریستی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان دوباره بصورت جدی مطرح شد. در آن زمان اسیدپاشی‌های پیاپی به ناحیهٔ صورت زنان بدون چادر در شهر اصفهان صورت گرفت که در جریان آن، ۱۵  دختر یا زن جوان مورد حمله قرار گرفته‌اند که در نهایت منجر به مرگ یکی از آن‌ها گردید.

در آن زمان تعدادی از شهروندان اصفهان از  دریافت پیامکی با مضمون (روی صورت بدحجابان اسید پاشیده می‌شود) اطلاع دادند.

در پیروی این حوادث تروریستی، نمایندگان مجلس در اردیبهشت ماه امسال با پنج ماده از هفت ماده طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان موافقت کردند. پنج‌شنبه ۶ شهریور جاری نیز بخش‌هایی از این طرح در مجلس تصحیح شد. بر اساس این طرح برای «اسیدپاشی با قصد ایجاد ناامنی» مجازات اعدام نیز در نظر گرفته خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا