حقوق بشر

نامه ۱۶ نماینده مجلس به رئیسی: سخت‌گیری‌ها به بهانه حفظ نظام هیچ ضرورتی ندارد

۱۶ نماینده مجلس ایران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، به حکم‌های سنگین زندان برای فعالان کارگری و همچنین وضعیت نوشین جعفری، عکاس زندانی، اعتراض کردند.

این نمایندگان ضمن اعتراض به حکم‌های سنگین زندان برای مرضیه امیری، عاطفه رنگریز و ندا ناجی اعلام کردند که اقدام این افراد جهت حضور در تجمع روز کارگر خلاف قانون اساسی نبوده است.

این نمایندگان در پایان از رئیس قوه قضائیه خواسته‌اند: این سخت‌گیری‌ها که به بهانه حفظ نظام انجام می‌شود و هیچ ضرورتی ندارد، اصلاح شود.

علی مطهری، پروانه سلحشوری، الیاس حضرتی، غلامرضا حیدری، قاسم میرزایی نکو، فاطمه سعیدی، طیبه سیاوشی و حمیده زرآبادی از جمله امضاءکنندگان این نامه هستند.

اردیبهشت امسال همزمان با روز جهانی کارگر، تجمعی در برابر ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد که مأموران امنیتی اقدام به بازداشت حدود ۳۵ نفر از شرکت‌کنندگان در این تجمع کردند.

برخی از بازداشت‌شدگان آزاد شدند و برای بقیه نیز در هفته‌های اخیر احکام زندان و شلاق صادر شده است.

از جمله دادگاه انقلاب تهران عاطفه رنگریز را به ۱۱ سال و نیم زندان و ۷۴ ضربه شلاق و مرضیه امیری، خبرنگار روزنامه شرق، به ۱۰ سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق، محکوم کرده است.

همچنین نسرین جوادی به هفت سال زندان، حسن سعیدی و رسول طالب مقدم، به پنج سال و دو سال زندان و پروین محمدی، علیرضا ثقفی و همسرش هاله صفرزاده به یک سال زندان محکوم شده‌اند.

این نمایندگان به وضعیت نوشین جعفری، عکاس زندانی، نیز اعتراض کرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا