اهل سنتحقوق بشر

بازداشت یکی از اساتید مدرسه دینی “منبع العلوم کوه ون” ونگرانی هادرباره وضعیت وی

در ادامه فشارها به مسئولان وكاركنان مدرسه دینی “منبع العلوم کوه ون” در استان سیستان وبلوچستان ، یکی از اساتید دیگر این مدرسه، صبح  امروز ( ۱۱ شهریور ۹۸  ) توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است .

آنگونه که یک منبع مطلع به گزارشگر شبکه جهانی اطلاع داده،  مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” که استاد ومسئول خريد مدرسه مذكور است ، طبق روال گذشته برای خرید مایحتاج این موسسه آموزشی به ایرانشهر رفته که درشهر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده وتاکنون خبری از وی به دست نیامده است .

درپیوند با این موضوع، مولوی حافظ “عبدالله ملازهی”، مدیر مدرسه دینی” منبع العلوم کوه ون” به تعدادی از نهادهای امنیتی از جمله کلانتری واداره اطلاعات شهرستان ایرانشهر مراجعه کرده وتا زمان تنظیم خبر نتوانسته است که خبری به دست بیاورد . کلانتری از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و اداره اطلاعات نیز تاکنون جواب خاصی نداده است .

مولوی حافظ “عطاءالله سیریازهی” فرزند حاجی عبدالغفور، داماد مولانا محمد عمر سربازی ، اهل و ساکن روستای پادیگ است که سال هاست در مدرسه دینی “منبع العلوم کوه ون” مشغول به تدریس می باشد .

این خبر در حالیست که پیش از این ، دو تن از اساتید این مدرسه بانام هاى مولوی حافظ “عبدالرحیم کوهی” و مولوی “امان الله بلوچی” نيز بازداشت شده بودند.

مولوی “امان الله بلوچی” به تازگی به ده سال حبس و اعدام از طریق چوبه دار محکوم شده است که وی  روزسه شنبه، ۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ به این حکم اعتراض کرده است.وی مى گوید: برای اخذ اعترافات دیکته ای، تحت بدترین شکنجه های جسمی قرار داشته است .

دکمه بازگشت به بالا