تازه‌های سیاسی

پناهندگی یک خبرنگار همراهِ محمد جواد ظریف در سوئد و دعوای اصلاح طلب و اصولگرا

منابع خبری ایران، روز یکشنبه ۳ شهریور از پناهنده شدن یکی از خبرنگاران همراه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفر اخیرش به سوئد خبر دادند.

روزنامه کیهان نزدیک به اصولگرایان در این باره نوشت، «در پی پناهندگی یک خبرنگار در جریان سفر اروپایی وزیر خارجه، محافل مدعی اصلاح‌طلبی، خبرنگار متبوع طیف خود را اصولگرا جا زدند».

این روزنامه اصولگرا در حالی که سوئد را به اشتباه نروژ عنوان کرده ضمن انتقاد از اصولگرا خواندن خبرنگار مذبور، نوشت:«گفته می‌شود امیر توحید فاضل در جریان سفر ظریف به نروژ، درخواست پناهندگی کرد و با هیئت خبرنگار وزیر خارجه مراجعت نکرده است. او دبیر سیاسی خبرگزاری موج معرفی شده اما مرور سوابق وی نشان می‌دهد که وی در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، ریاست ستاد کمیته اطلاع‌رسانی را برعهده داشته و ضمناً با خبرگزاری ایرنا و برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب مانند شهروند همکاری می‌نموده است.

یکی از خبرنگاران که در تیم خبری وزیر خارجه همراه با فاضل حضور داشته در رابطه با آخرین دیداری که با دبیر سیاسی خبرگزاری موج داشته به رویداد ۲۴ گفته است: برای آخرین نشست در استکهلم به سمت سرویس ایاب و ذهاب خبرنگاران می رفتیم که متوجه شدم فاضل به سمت دیگری حرکت می‌کند. مسیر را به او نشان دادم که گفت می رود سیگار بکشد و به زودی برمی‌گردد. این آخرین دیدار ما بود چرا که او در نشست حاضر نشد و ما بعد از نشست عازم نروژ شدیم

دکمه بازگشت به بالا